Review Novel : Tak Mungkin Dia Oleh Rania Firdaus

Assalamualaikum w.b.t


Tak mungkin dia kan ? Tapi aku rasa dia . tapi tak kan la pulak. Aku pon konfius. haha . Ayat memang tak boleh nak faham. okay siapa dah baca novel kat atas nuh ? kalau dah , senyum sorang sorang okay.Sebenarnya aku baca agak lama la novel ni . lama tak lama minggu lepas. Tapi baru nak buat review.what da kura kura betol kan. lambat sangat .Ni pon mujur ade , kalau tak dek korang jugak yg rugi. heh ~~

Macam entri aku sebelum sebelum ni bila pasal review novel kengkonon la nak review bagai kan. Aku akan cerita watak siapa yang paling aku suka. part mana yang best tak kira la kelakar/sedih/marah/ atau apa apa je lah . Janji part tu yang buat aku rasa penulis ni memang ada style tersendiri.

Watak yang paling aku suka, haruslah Izhar Halqi. Hero atau tak yek ? tak sure la. baca sendiri baru tau kan? =,=   First time baca , terdetik di hatiku * nama hukum tajwid  pon boleh buat nama watak. ---- lagikk . memang s tyle lah. Tapi aku pon tak berapa sure la mungkin di alam realiti dlm persekitaran kak rania firdaus memang ada nama mcm tu.Tak mustahil pon kan ? Nak cerita panjang panjang memang tak lah. Kesuntukan masa ni.haha 

Part yang aku suka memang lah banyak tak terkira tapi yang paling paling awesome bila Erina jumpa dengan Izhar dekat satu kem . kem ape tak sure *tau nama kem tu tapi buat buat tak tau *mcm sweet ja .haha. makna kata setiap kali part Izhar dengan Erina mmg aku suka. 

Dialog paling kelakar.
"Awak ni kenapa ? selalu saja pengsan kalau diperkenalkan dengan saya .Dulu kat UTM, sekarang kat sini pula.kalau bertemu kat tepi jalan tu tak ada pulak awak nak rebah tak sedarkan diri bila tengok muka saya ni "- Izhar halqi 
salah satu dialog yg buat aku tersenyum terbahak bahak.Ade ke? haha. Ayat tak puas hati tu.

Semua aku cerita sikit sikit mcm tak cerita ja pon. haha . memang buat sakit hati je kan kan kan ?
memang pon. Pergi beli , baca sendiri.Konfem tak rugi :)
tahniah Buat kak Rania Firdaus . terus sukses :)

p/s: nak tau empunya diri boleh lah rajinkan jari anda klik rania
Terima kasih kerana singgah dan baca !

2 comments:

  1. Assalamualaikum... terjumpa blog ni masa duk cari bahan... wah... tak sangka ada yg sudi review novel RF yg tak seberapa... rasa terharu sungguh... terima kasih banyak-banyak.

    may ALLAH bless, insya-ALLAH. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm ;)
      no biggies
      may allah bless u too kak ! ^^

      Delete

Thank you!

fnamaya. Powered by Blogger.