Review Novel : Hello Mr. Perfect oleh Waniey Zakaria







Lama tak mereviewkan novel penulis-penulis Malaysia.Cewah ayat.ha ha ha.
Okay.siapa dah baca Hello Mr.Perfect? Aku ?Konfem dah bacaa.

Siapa yang tak baca lagi,sila lah dapatkan.Memang cool habiss.Recomended.
Sebelum ni aku macam tergila-gilakan abang ee.ahaaa.Sekarang abg izzul menjadi sasaran.*Ciss berangan.takpe FOC kennn?! :)

First time aku baca sinopsis dekat Kn punya fb aku dah cakap.Memang syok ni kalau dapat baca.Tapi agak kecewa sebab area Perlis ni kedai bukunya tak begitu terkini sangott.So nak beli online,aku tak dek no acc.HAHA

Nak dijadikan cerita dan ada rezeki aku,ada pesta buku peringkat negeri so,aku pun pergilah mana tau kot ada novel-novel terbaru dan sensasi.

Cari punya cari sebab booth pon ada bagaikan hidup segan mati tak mau,aku pun jumpalah 'Hello Mr Perfect!'.
memang hati ku gembira la kan.Aku baca malam tu sampai tak tidur.

Apa kata aku?

Secara keseluruhannya aku bagi 4.5/5 bintang.

Cerita dia start bila kes langkah bendul dipersoalkan.Langkah bendul ni kalau biasanya untuk kaum perempuan la kan.Tapi novel ni langkah bendul untuk lelaki.

Aku tak sure sama ada zaman skrg ni still ada lagi langkah bebendul ni ke tidak,lagi-lagi lelaki.

Bila adik izzul,arif nak kahwin dengan ainul dihalang  atas sebab kes langlah bendul ni so, arif carikan calon untuk izzul yang memang dah lama membujang since dia kena main dgn awek lama dia,ain.

Alya ,calon paling sesuai untuk izzul.For the first time, alya terima izzul sebab duit yang ditawarkan oleh ainul.Ni pun terpaksa sebab nak bayar hutang along.

Tapi last-last dia tak sanggup nak menipu,alya cuba untuk larikan diri dari izzul.Tapi ape boleh buat izzul sibuk cari dia sampai nak kahwin dengan dia.

Diorang kawin juga,tapi for sure lah ada konflik kan.Konflik besar,Bila ain datang ugut alya ..bla bla ..bla. lagi bila rahsia duit yang alya terima tu terbongkar.

Konflik kecil,bila alya yang mengaku sempurna tak pandai masak.Lagi,bila izzul terima alya sebab still tak boleh lupakan ain.and the restt korang baca sendiri eh? :)

Aku suka watak izzul yang sangat perfectionist.di alam realiti aku pun ada so,aku anggap ia logik dan boleh diterima akal.Izzul ni jadi perfectionist sangat,sebab masa  lampau.Kes kena main dengan awek.so bila dah tau memang berubah 360 darjah la kan.

Jenis lelaki yang tak romantik.*thats why i like abg izzul.hahaha
Memilih.Cerewet.Macam dia sorang yang paling bagus.in the end mengaku juga yang sebenarnya diri tu tak lah sempurna mana kan?..

Alya yang simple.Alya yang sanggup berkorban untuk familynya.Alya yang tak pandai masak kena berleter dek mak mertua,part paling aku suka baca*sbb aku tak pandai masak,Buatnya dpt mak mertua cerewet bab dapur.memang hancuss.

so yang lain-lain korang baca sendiri dengan syarat korang beli dulu novel ni :)
Tak rugi sebab happy ending weh!!

Bagi aku cerita ni memang cool lah.seperti yang aku gambarkan la kiranya.
Tahniah untuk penulis waniey zakaria sebab novel ni plot dia lain sikit dari yang lain.
Sebagai pembaca novel,aku suka.Next novel pleaseeee ;)

sorry kalau review ni tak mencabar minda.hahaha


No comments:

Thank you!

fnamaya. Powered by Blogger.