REVIEW NOVEL | BICARA HATI 2

petanipintar


HAI. 


Aku dah baca BH2 dah puluh kali rasanya sejak BH2 dikeluarkan bulan Disember lalu(kalau tak silap). Sanggup aku  order dengan kak damya hanna awal-awal. Haha *Dia macam semangat nak baca novel tu datang bila, penulis kegeraman yang tulis novel itu dan kita tahu cerita dia memang lain dari yang lain! 

BH2 ni sambungan kepada BH. 


kalau BH2 itu dia menceritakan kisah percintaan antara Zahlia dan Tg.Shahran, macam mana diorang boleh terjumpa? Terjebak dengan alam perkahwinan. dan macam mana diorang boleh terima perkahwinan itu dengan sikap Zahlia dan Tg.Shahran dua-dua kontra, masing-maisng dari latar belakang yang berbeza! 

So BH2  ni aku baca juga walaupun final exam dah dekat sangat.hahaha. well,apa yang aku boleh katakan, yang BH2 ni menepati selera aku sebagai pembaca novel bersambung! Aku cakap lain dari yang lain sebab, kalau aku baca sequel novel lain, selalunya  jalan cerita tak berkembang, ataupun tak dek something yang membezakan antara novel pertama dengan yang sambungan, so dalam BH2 ni, 

aku nampak jalan atau plot yang berlainan dari BH. Benda yang aku paling suka, adalah tentang life Zahlia dan Tg.Shahran lepas berumah tangga. Of course lah benda ni la yang pembaca expect kan? Tambahan lagi, kisah dia berkaitan salah seorang anak kembar Tg.Shahran dan Zahlia menghidap Autisma

Autism, ketidakupayaan dalam perkembangan minda- umumnya lah. sebab aku tak study pasal autism, tapi aku tahu lah serba sedikit sebab aku join group autism malaysia. so dari situ lah pembacaan aku lebih rancak, sebab aku rasa aku faham apa yang penulsi cuba sampaikan, sebenarnya melalui penulisan novel pon, boleh beri something yang baru untuk pembaca kan. 

dan ada selingan tg.hafizah dan ikhmal, meaybe boleh dikembangkan dalam novel yang lain pulak. 

heeee :D so kesimpulannya,sambungan ini memang terbaek! semoga kak damya hannda terus menulis. dan menghasilkan karya -karya yang berkualiti! love you XOXO

p/s: review dekat blog ini ada sedikit perubahan dari review di instagram
      btw thanks kak damya hanna sebab reply review di ig! :)


No comments:

Thank you!

fnamaya. Powered by Blogger.